چهارده

چهارده

♦ به نام خدا"
♦ برای دسترسی سریع تر به قسمت مورد نطر میتوانید از منوی بالا استفاده کنید
♦ لطفا با نظرات خود ما را در جهت رشد وبلاگ راهنمایی کنید
♦ یک صلوات هدیه به آقا امام زمان

آخرین نظرات
  • ۲۶ فروردين ۹۵، ۱۴:۲۸ - علی
    عالی
  • ۲۶ فروردين ۹۵، ۱۴:۲۶ - علیطهماسبی
    عالی
  • ۴ آذر ۹۳، ۱۷:۵۹ - perspolis
    6
يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ق.ظ

قیصر روم و سخنى بزرگ !

عبدالملک بن مروان (پنجمین خلیفه اموى ) از طاغوتهاى خاندان ستمگر بنى امیه بود، و به عنوان امیر مسلمین ، چند سال ، خلافت کرد.
در تاریخ آمده : قیصر روم (شاه ابرقدرت روم در آن عصر) براى عبدالملک به این مضمون نامه اى نوشت :
آن شترى که پدرت (مروان ) بر آن سوار شد و از مدینه فرار کرد خورده شد (یا آن را خوردم ) و اینک صدهزار و صدهزار و صدهزار نفر لشکر به سوى تو (براى سرکوبى تو) مى فرستم ،منظور قیصر روم این بود که دیگر شترى نیست که بر آن سوار شده و مثل پدرت فرار کنى و حتماً دستگیر و مغلوب مى شوى .
عبدالملک پس از دریافت این نامه ، براى حجاج بن یوسف ثقفى (فرماندار خونخوارش نامه اى نوشت و از او خواست که از امام سجاد (ع ) بخواهد که چگونگى جواب نامه قیصر روم را آن گونه که موجب وحشت او شود، بفرماید.
پس از رسیدن نامه بدست حجاج ، وى جریان را به امام سجاد (ع ) عرض ‍ کرد، امام فرمود: براى عبدالملک بنویس که در جواب شاه روم چنین بنویسد:
براى خداوند لوح محفوظ هست که در هر روز سیصد بار، آن را ملاحظه مى کند، و هیچ لحظه اى نیست مگر اینکه خداوند در آن لحظه ، افرادى را مى میراند، و زنده مى کند، و ذلیل و خوار مى نماید، و عزت مى بخشد، و آنچه بخواهد انجام مى دهد، و من امید آن را دارم که خداوند در یکى از لحظه ها شر تو را از ما باز دارد. حجاج ، هین مطلب را براى عبدالملک نوشت ، و عبدالملک نیز پس از دریافت نامه حجاج ، همین مطلب را در جواب نامه تهدیدآمیز قیصر روم نوشت .
وقتى که نامه به قیصر رسید و آن را خواند (وحشتزده شد) و گفت : ما خرج هذا الا من کلام النبوة : این مطلب جز از گفتار نبوت ، نشات نگرفته است .
قابل ذکر است که پیامبران و امامان ، براساس قانون اهم و مهم گاهى افراد فاسد را براى دفع افسد، یعنی افراد فاسدتر راهنمائى مى کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۷
سعید قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی