چهارده

چهارده

♦ به نام خدا"
♦ برای دسترسی سریع تر به قسمت مورد نطر میتوانید از منوی بالا استفاده کنید
♦ لطفا با نظرات خود ما را در جهت رشد وبلاگ راهنمایی کنید
♦ یک صلوات هدیه به آقا امام زمان

آخرین نظرات
  • ۲۶ فروردين ۹۵، ۱۴:۲۸ - علی
    عالی
  • ۲۶ فروردين ۹۵، ۱۴:۲۶ - علیطهماسبی
    عالی
  • ۴ آذر ۹۳، ۱۷:۵۹ - perspolis
    6
شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۵۸ ق.ظ

خداوند مى فرماید: پند او فریب است

شیطان به حضور حضرت موسى (علیه السلام) آمد و گفت: مى خواهى تو را هزار و سه پند بیاموزم.
فرمود: آنچه که مى دانى من بیشتر مى دانم، نیازى به پند تو ندارم.
جبرئیل امین، نازل شد و عرض کرد: یا موسى خداوند مى فرماید:
هزار پند او فریب است اما سه پند او را بشنو.
حضرت موسى به شیطان فرمود:
سه پند از هزار و سه پندت را بگو.
شیطان گفت:
1 - چنانچه در خاطرت انجام دادن کار نیکى را گذراندى، زود شتاب کن وگرنه تو را پشیمان مى کنم.
2 - اگر با زن بیگانه و نامحرم نشستى، غافل از من مباش! که تو را به زنا وادار مى کنم.
3 - چون غضب بر تو مستولى شد، جاى خود را عوض کن وگرنه فتنه به پا مى کنم.
اکنون که تو را سه پند دادم تو هم از خدا بخواه تا مورد آمرزش و رحمتش ‍ قرار گیرم. موسى بن عمران خواسته وى را به عرض خداوند رسانید، ندا رسید یا موسى! شرط آمرزش شیطان این است که برود روى قبر آدم و او را سجده کند. حضرت موسى امر پروردگار را به وى فرمود.
شیطان گفت: یا موسى من موقع زنده بودن آدم وى را سجده نکردم، چگونه حالا حاضر مى شوم، خاک قبر او را سجده کنم!؟

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۶
سعید قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی