چهارده

چهارده

♦ به نام خدا"
♦ برای دسترسی سریع تر به قسمت مورد نطر میتوانید از منوی بالا استفاده کنید
♦ لطفا با نظرات خود ما را در جهت رشد وبلاگ راهنمایی کنید
♦ یک صلوات هدیه به آقا امام زمان

آخرین نظرات
  • ۲۶ فروردين ۹۵، ۱۴:۲۸ - علی
    عالی
  • ۲۶ فروردين ۹۵، ۱۴:۲۶ - علیطهماسبی
    عالی
  • ۴ آذر ۹۳، ۱۷:۵۹ - perspolis
    6
شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ق.ظ

آفتاب و مهتاب

 پیرى ، از مریدان خود پرسید: هیچ کارى و اثرى از شما سر زده است که سودى براى دیگرى داشته باشد؟ یکى گفت : من امیر بودم . گدایى به در خانه من آمد. چیزى خواست . من جامه خود و انگشتر ملوکانه به او دادم و او را بر تخت شاهى نشاندم و خود به حلقه درویشان پیوستم .
دیگرى گفت :از جایى مى گذشتم . یکى را گرفته بودند و مى خواستند که دستش را ببرند. من دست خود فدا کردم و اینک یک دست ندارم .

پیر گفت : شما آنچه کردید در حق دو شخص معین کردید. مؤ من چون آفتاب و مهتاب است که منفعت او به همگان مى رسد و کسى از او بى نصیب نیست . آیا چنین منفعتى از شما به خلق خدا رسیده است ؟ (1)


1- برگرفته از: شیخ ابوالحسن خرقانى ، نور العلوم ، به کوشش عبدالرفیع حقیقت ، ص 81 .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۶
سعید قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی